top of page

Om MEDDICC säljutbildning

Välkommen till  MEDDICC och Solution Selling® i Norden, din partner för försäljningsframgång

Vårt uppdrag är att hjälpa säljare, konsulter och chefer att överträffa sina säljmål och skapa nöjda kunder.

Sedan 1998 har vi utbildat cirka 16 000 personer inom MEDDICC och Solution Selling® för high-tech- och IT-företag. Vi är de enda som är certifierade att genomför MEDDICC / MEDDPICC och Solution Selling i Norden.

.

MEDDICC säljutbildningsteam

jens Edgren

Jens Edgren  -  CEO

CEO MEDDICC Mastertrainer 

Jens Edgren är VD för MEDDICC och Solution Selling® i Norden. Med över tre decennier av erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling leder Jens företaget med visionen att skapa mervärde för kunderna genom skräddarsydda försäljnings utbildningar. Han är också författare till åtta böcker bla MEDDICC sälj mer, snabbar och böcker  inom Solution Selling. Jens är en  välrenommerad expert inom området.

Dan Svanfelt

Dan Svanfelt

MEDDICC SÄLJCOACH

Dan Svanfelt är expert på industriell försäljning med över 30 års erfarenhet av ledande befattningar i Sverige och internationellt. Dan är MEDDICC coach och ansvarig för MEDDICC i södra Sverige och för Internationella klienter

Jim Palmquist

Jim Palmquist

SOLUTION SELLING® EXPERT

Jim Palmquist är en MEDDICC och Solution Selling®-expert som fokuserar på att leverera kundanpassade lösningar och utbildningar. Med omfattande erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling stödjer Jim våra kunder i att nå sina försäljningsmål och förbättra sina säljstrategier.

Peter Ericson

Peter Ericson

STYRELSEORDFÖRANDE

Peter Ericson är styrelseordförande för Solution Selling® i Norden. Med sin omfattande erfarenhet inom ledarskap och strategisk affärsutveckling spelar Peter en nyckelroll i företagets långsiktiga planer och tillväxtstrategier. Han säkerställer att vi fortsätter att leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder.

MEDDICC FILOSOFI

MEDDICC är en beprövad försäljningsmetod som hjälper säljare att kvalificera och stänga affärer effektivt. Acronymen står för Metrics (Mätvärden), Economic Buyer (Ekonomisk Köpare), Decision Criteria (Beslutskriterier), Decision Process (Beslutsprocess), Identify Pain (Identifiera Smärta), Champion (Förespråkare), och Competition (Konkurrens). Genom att följa denna metod kan säljteam förstå och adressera de nyckelfaktorer som påverkar en kunds köpbeslut.

Med MEDDICC kan säljare fokusera på de mest lovande affärerna, vilket minskar tiden som slösas på leads som inte leder till avslut. Denna metod hjälper till att identifiera viktiga beslutsfattare och deras kriterier, vilket säkerställer att varje aspekt av kundens behov och utmaningar förstås och bemöts.

MEDDICC är särskilt användbar för B2B-försäljning där komplexa beslut och flera intressenter är vanliga. Många ledande teknikföretag och ambitiösa startups använder MEDDICC för att förbättra sina försäljningsprocesser och öka sin hitrate. Genom att implementera MEDDICC i din försäljningsstrategi kan du uppnå bättre resultat och skapa långvariga kundrelationer.

Milstolpar 

8

Böcker

The New MEDDPICC

16000

Tränade säljare 

35

Years of Experience

BOKHANDEL

Bokförlag
bottom of page